Our identity

Casino Group is experiencing an exceptional situation. With the sale of some of the Group’s banners, the scope of its operations has been transformed, along with its shareholding structure and governance. But the situation does not undermine our commercial strengths or our collective commitment and despite this period of change, the major challenges we face
remain the same:

Securing the Group’s long-term future by focusing our efforts on the convenience segment in France. True to our values and commitments, we remain convinced that the retail sector provides a service that is essential to consumers in every region.

Planning for the future with confidence, by continuing to address new consumer trends, in a more responsible, local and fair manner. In so doing, we build on our strengths, such as our premium and convenience formats, which have stood the test of time. We are also making changes to our real estate assets by making them more modular, to adapt to new uses and create value.

Continuing our efforts to develop our stores and their expertise, to provide an ever more efficient and agile range of services meeting customer expectations. We are pursuing this development on several fronts: products; services, such as delivery; and e-commerce, by establishing partnerships with innovative players and digital experts to support new consumer habits.

To write a new chapter in our history, the Group is counting on the dynamism and reputation of our brands, our steadfast values and our fundamentals along with the unfailing commitment of our teams, who strive to improve our operational excellence and boost the local appeal of our stores day in and day out.

Le groupe Casino traverse une situation exceptionnelle, et voit son périmètre d’activités transformé avec la cession d’une partie de ses enseignes, ainsi que son actionnariat et sa gouvernance évoluer. Mais cette situation ne remet en cause ni ses atouts commerciaux ni son engagement collectif.

Et dans ce contexte, les enjeux majeurs restent :

Pérenniser le Groupe en faisant le choix du commerce de proximité en France. Fidèle à ses valeurs et à ses engagements, le Groupe garde la conviction que la distribution est une activité de services, essentielle aux consommateurs et à tous les territoires.

Se projeter dans l’avenir avec confiance en continuant de répondre aux nouveaux modes de consommation plus responsables, plus locaux et plus équitables. Et ainsi, capitaliser sur les forces du Groupe comme les formats premium et de proximité, qui ont prouvé leur pertinence. Le Groupe fait par ailleurs évoluer ses actifs immobiliers en renforçant leur modularité, pour s’adapter aux nouveaux usages et créer de la valeur.

Continuer de développer les magasins, leurs savoir-faire, pour proposer une offre de services toujours plus performante et plus agile en phase avec les attentes des clients.Ce développement, le Groupe le mène sur plusieurs fronts : celui des produits, des services comme la livraison, du e-commerce en nouant des partenariats avec des acteurs innovants et des experts du digital pour accompagner les nouvelles habitudes de consommation.

Le Groupe peut compter sur le dynamisme et la notoriété de ses marques, l’attachement à ses valeurs et ses fondamentaux pour écrire un nouveau chapitre de son histoire, et sur l’engagement sans faille de ses équipes qui s’emploient, jour après jour, à améliorer son excellence opérationnelle et à conforter l’attractivité
de ses magasins dans les territoires.

Cliquer sur le visuel ci-dessus pour lire le rapport d’activité 2023.